29.10.12

Bali

Ajattelin tehdä postauksen Balista, jossa lomailin mieheni kanssa 5 yön ajan osana välistoppia matkalla Suomeen. Olemme käyneet Balilla aikaisemminkin ja silloin olimme siellä 2 viikkoa. Silloin vaihtelimme hotellia useaan kertaan eri rannoille ja paikkoihin ja tutustuimmekin kivasti Baliin. Ensimmäiset 5 yötä olimme kuitenkin erittäin kivassa hotellissa Nusa Dua Beachillä ja nyt päädyimme samaa hotelliin. Koska olimme nyt siellä vain niin lyhyen aikaa, oli helppoa ja mukavinta vain sujahtaa johonkin tuttuun ja käyttää se pieni aika täysillä rentoutumiseen kun edellisellä kerralla tuli nähtävyyksiä kierrettyä paljon.
Kyseessä on erittäin kiva hotelli ja voin kyllä suositella sitä jos Nusa Dualle haluaa. Se on iso kiva hotelli, jossa on todella kiva allasalue, hyvä aamiainen, kiva ranta ja myös kivoja palveluita. Sillä ensimmäisellä kerralla kun olimme Balilla, se oli osa häämatkaamme ja meillä oli tuolla hotellissa erillinen häämatkapaketti sviitteineen. Silloin siihen pakettiin sisältyi myös hierontoja ja yksityinen illallinen rannalla. Vaikka nautin siitäkin hieronnasta todella paljon, ovat kaikki palvelut kuitenkin hotellissa paljon kalliimpia ja suosittelen ottamaan hieronnat pienissä hierontayrityksissä kadulla. Ne ovat vain murto-osan hotellien hinnoista, mutta erittäin hyviä. Nyt meillä oli samassa hotellissa perushuone aamupaloineen ja ainoat muut palvelut olivat vesileikkejä, joissa taas hinta oli kohdallaan.
Hylje
Vesileikeillä tarkoitan Fly fishiä ja vesiskootteria. Fly fish jäi viime kerralla kokematta mikä jäi vähän harmittamaan. Nyt sen kokeilin ja tykkäsin tosi paljon. Siinä mennään makaamaan sellaiselle kumipatjalla, jota vetää vene ja se nousee sitten ilmaan. Se ei ollut yhtään pelottava, mutta kiva silti. Samalla rahalla menin muistaakseni kolme kierrosta. Vesiskootteri meillä on kotonakin, mutta oli kiva kokeilla hieman uudempaa ja se on vain niin hauskaa. Muut menivät aika rauhallisesti kun meillä taas mieheni veti hana tiskissä, äkkikäännöksiä ja ristiaallokkoa ja kerran lensimmekin skootterin selästä. Ihme ettemme useammin. ;)
Muuten loma meni erittäin rauhallisissa tunnelmissa. Otin joka ikinen päivä 2-3 eri hierontaa ja lisäksi otin yhtenä päivänä manikyyrin ja pedikyyrin. Lisäksi tuli tietenkin nautittua lähiseuden ravintoloista.
Hääpäivämme osui myös Balin reissulle ja menimme illastamaan Jimbaranin rannalle, jossa voi ihailla auringonlaskua. Alkupalaksi oli kasviskeittoa ja otimme myös juomat. Valitsimme avokado-suklaa ja banaanijuomat. Ne olivat todella hyviä ja tykkäsin varsinkin avokadosta. :) Pääruoaksi otimme grillatun kalan ja jälkiruoaksi oli hedelmiä. Otimme myös pienen miekkailutaiston hedelmämiekoilla ja minä voitin! :D
Viimeisen yön minilomastamme olimme Kutalla. Kuta on suurin ja vilkkain kaikista Balin rannoista. Jos haluaa shoppailla ja bilettää niin se on varmasti siihen paras paikka. Sinne on rakannettu uusia ostoskeskuksia, joista löytyy kaikki länsimaiset merkkiliikkeet ja tottakai kaduilla on miljoona kojua mitkä myyvät vaikka mitä. Yökerhoja siellä on myös todella paljon.

Itse en Kutasta välitä lainkaan. Kävimme siellä jo edellisellä kerralla ja tiesin, että millainen se on, mutta jo nyt vuorokaudessa olin taas lopen kyllästynyt koko paikkaan. Kun muualla Balilla paikalliset ovat ystävällisempää ja eivät niin tuputa, niin Kutalla myyjät ovat iholla kuin turkkilaiset. Kaikkea tuputetaan, perään huudellaan ja missään ei ole mitään rauhaa. Huomasin, että tältä reissulta minulla ei ollut Kutalta yhtään kuvaa kuin pelkästään hotellista ja yhdestä katukeittiöstä, jokin alitajuntainen juttu? ;)
Kaiken kaikkiaan Bali on kuitenkin todella ihana paikka ja jos itse pitäisi jollekin tutulle suositella, niin suosittelisin, että on Kutalla 2-3 päivää ja loput sitten joillain muilla rannoilla ja tekee retkiä. Sisämaassakin on vaikka mitä mielenkiintoista ja aivan Balin vieressä on Lembongan saari, jossa voisin myös suositella muutaman yön yöpymistä. Siellä ei ole käytännössä autoja lainkaan ja aivan upeat snorkausmahdollisuudet.
Luulen, että Balilla tulee aina olemaan erityinen paikka sydämessäni jo ihan sen häämatkan takia. Yleensä haluan kuitenkin aina matkustaa johonkin uuteen paikkaan ja nähdä jotain uutta ja erilaista. Samalla suunnalla luulen, että minua kiinnostaakin seuraavaksi Malesian saaristot. :)

1. Ihana postaus! Mulla on jostakin syystä ihan hirmuinen Bali-kuume. En tiedä miksi, mutta joku siina paratiisisaaressa kiehtoo... :)

1. Sitten sinun täytyy ehdottomasti matkustaa sinne! ;) <3

2. No niin, näistä kuvista nyt sitten mullekin tuli kauhee matkakuume!
    Mieheni on lauleskellut viimeiset pari viikkoa Pattijokeen (eli Pattayalle) "Tykkimäkeen" sävelellä ihan vain ilmoittaakseen että haluaa lomareissulle lämpöiseen.
    Käytiin Balilla ja juurikin Kutalla vuonna 2008. Fiilikset olivat aikalailla samat kuin sulla, se oli tosi vilkas ja kaupustelijoita oli kokoajan huutelemassa. Olin jo vähän ajatellut ettei Balille tarvisi toiste mennä, mutta nämä kuvat ja kertomukset saa mut kääntämään kelkkani.
    Satay-tikut <3 !!!

1. hah hah, ihanaa kuulla että muillakin lauleskellaan samantyyppisesti! :D Tiedän täsmälleen mitä tarkoitat. Haluaa jonnekin uuteen, mutta sitten kuvia katsellessa alkaa mieli tekemäänkin jo niihin tuttuihinkin paikkoihin. :) Meilläkin olisi vielä Balin pohjoisosa aika tutkimatta jos kolmas matka pitäisi tehdä. ;) ja ne tikut on kyllä tosi nam :P

3. Oi,ihania kuvia! Itsekin haaveilen joskus matkustavani miehen kanssa Balille,sitten kun lapset ovat suurempia! :)

1. Itse tykkään kyllä paikasta todella paljon ja varmasti tekin nauttisitte lomasta siellä. :)

4. Ihana hylje altaalla :) Ei muuten yhtään helpottanut reissukuume näitä kuvia katellen..

1. hih hih kiitos! :D <3 Täällä olisi kyllä tilaa matkailijalle. ;)

5. Bali <3 Tiesitkö että Bali ja nimenomaan Kuta oli syy miksi alunperin lähdin Ausseihin ;)

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)